luni, 22 aprilie 2013

pizza e una bella


Termenul de „pizza” a fost menționat pentru prima oară într-un text latin datat din 997, descoperit într-un orăsel italian din sud. Conform acestuia, un lucrător de fermă trebuia să îi dea episcopului orașului 'duodecim pizze' (douăzeci de pizze) cu ocazia Crăciunului și Paștelui. Termenul propriu-zis poate proveni dintr-o multitudine de cuvinte:
- din cuvântul grec „pikte” (însemnând „cocă frământată”), care în latină a devenit „picta” și ulterior „pitta”;
- din termenul în latină „pinsa” (însemnând „a bate”), putându-se referi la procesul de aplatizare a aluatului);
- din cuvântul în latină „picea”, care poate să se refere la faptul că aceasta se înnegrește în cuptor; sau
- din termenul italian „pizzicare” (însemnând „a trage”), referindu-se la faptul că pizza este trasă afară din cuptor.





În Italia, orașul care este strâns legat de pizza este Napoli. Aici acest fel de mâncare a devenit foarte popular în rândul populatiei, în special fiindcă era foarte ieftin de preparat, gustos și sățios. Adițional, probabil datorită faptului că pizza era așa de îndrăgită de locuitorii, marginea pizzei este mai groasă decât centrul acesteia. Astfel, oamenii săraci, chiar dacă aveau mâinile murdare puteau să țină o felie de pizza în mâini și s-o mănânce, fără să murdărească partea pe care o consumau. Desigur, la sfârșit marginea pizzei era aruncată.
Însă această perioadă a reprezentat doar începutul pizzei, fel de mâncare care astăzi se găsește oriunde în lume, fiind una dintre cele mai populare feluri de mâncare.
Istoria pizzei moderne a început o dată cu aducerea roșiilor în Europa din America, în secolul XVI. La început însă s-au bănuit a fi otrăvitoare, ca alte plante din familia Solanaceae. În secolul XVIII oamenii din Napoli obișnuiau să pună sos de roșii peste pâinea lor plată. Așa s-a născut pizza pe care o cunoaștem astăzi. Cu timpul a câștigat popularitate și turiștii veneau special în zonele din Napoli pentru a gusta diversele rețete de pizza, preparate de pizzaioli.
Adevarul e ca Pizza di Napoli e una dintre cele mai bune pizza din oras, probabil e facuta cu simt de raspundere pentru a nu dezamagi orasul care e legat direct de pizza, cu toate ca termenul de pizza sau mai bine spus ceva care are termenul de pizza in ziua de azi, a fost mentionat si în Grecia Antică,  mâncau o pâine rotundă și plată, deasupra căreia puneau diferite condimente și ingrediente.
Personal daca as manca pizza in fiecare zi , nu cred ca m-as plictisi contrar zicalei ca de acelasi fel de mancare zilnic te-ai plictisi, iar daca va uitati in meniul http://pizzadinapoli.ro/  imi veti da dreptate. Pofta buna ca aveti de unde alege http://pizzadinapoli.ro/categorie-produs/pizza/ .




Un comentariu:

  1. Salut,

    Iti urmaresc atent post-urile de pe blog. Imi place cum scrii. Asta m-a determinat s-mi deschid si eu un Blog. Vreau sa intru si eu in comnunitatea voastra si o sa-mi postez zilnic opiniile. Am inceput deja. Acesta este Blog-ul meu: http://opinieseparata.blogspot.com
    Te invit sa facem schimb de link-uri in Blogrol. Asta daca iti place desigur cum scriu.
    Eu sunt la inceput dar sper ca vom fi prieteni pe viitor.
    Daca esti interesat contacteaza-ma la adresa: blogurismart@gmail.com
    Eu am sa te urmaresc in continuare! Tine-o tot asa!

    Cu stima,
    Ionut Alin

    RăspundețiȘtergere