sâmbătă, 23 martie 2013

ai grija de masina si are si ea de tine



-          Du-te cu masina la service, schimba cauciucurile de iarna cu cele de vara si si fă-ţi sio verificare îmi spune şeful parcului auto al unităţii.
-          Nu am timp azi, ma pot duce maine ? Aş avea nevoie de maşină în următoarea oră.
-          Nu se poate, v-am programat de ceva timp şi tu eşti la rând azi, nu durează foarte mult şi apoi te poţi duce unde ai treabă.
-          Bine o să mă duc dar ce trebuie să-mi facă la maşină  ?
-          Păi tu nu ştii ce se face periodic la o maşină  ? Sunt lucruri obligatorii dacă vrei să ai maşina în regulă şi consum mai mic pentru economia instituţiei, vrei să-ţi spun eu ? ar trebui  să ştii şi tu ca şofer  1) Alinierea Rotilor, 2)Echilibrare, 3) Presiunea anvelopelor.  Pentru că nu ai ştiut o să propun directorului ca în şedinţă să vă pună să studiaţi care sunt elementele importante ce trebuie făcute la o maşină periodic pentru conştientizarea importanţei  privind calitatea si performanta anvelopelor  şi pentru a asigura atat siguranta, cat si mobilitatea maşinii, ca să nu mai vorbesc despre căt de important este consumul, fiind şi multe maşini, se simte foarte bine economia de combustibil.
-          Pe naiba, acum de la un simplu dialog, ajungem cu propuneri la director, las-o baltă, promit că o să citesc pe acasă cărţi, pe net  şi îţi scot la imprimantă tot ce am găsit şi am citit, ok
-          Bine, dar  să scoţi 40-50 exemplare să dăm la toţi din unitate să citească.
........................................................................................................................................................
Uite Mariene, ti-am scos ce ţi-am promis ieri, am stat toată dupaamiaza şi am citit, m-am documentat pentru TEMA” de acasă pe care mi-ai dat-o, dar am scos doar un exemplar şi îl tragi tu la xerox că nu prea mai aveam toner să scot atâtea exemplare, ce zici, merge ?
-          Dă-mi să citesc !
                               SFATURI DE INTRETINERE  A ANVELOPELOR
A.  Presiunea anvelopelor- este importanta verificarea presiunii o data pe luna, pentru ca: presiunea joasa creste riscul de deteriorare a anvelopelor presiune in exces de 20%, poate reduce durata de viata a anvelopei cu aproximativ  10.000 de km şi presiunea corecta a anvelopelor duce la economie de carburant.
B.  Echilibrarea-  echilibrarea ajuta la prevenirea uzurii premature a anvelopelor si elimina vibratiile. De asemenea, protejeaza suspensia, sistemul de directie si stabilitatea vehiculului dumneavoastra. Echilibrati-va rotile atunci cand o anvelopa este inlocuita, cand o greutate de echilibru este mutata sau eliminata sau cand ati cumparat anvelope noi .
C.  Alinierea Rotilor- este important sa se asigure alinierea corecta pentru a: obtine cea mai buna tinuta de drum,  proteja anvelopele de o uzura neregulata si / sau rapida economisi carburant.
D. Supapele anvelopelor- este sigiliul de aer principal si ajutaă la mentinerea particulelor de praf si a murdariei. Trebuie sa verificati ca valvele dumneavoastră şi capacele de ventil sunt in stare buna pentru a:  mentine un sigiliu etanş, mentine o presiune corecta in anvelopă, asigură o viaţă mai lungaă a anvelopei.
E. Manipulare si depozitare- chiar si atunci cand nu sunt utilizate, anvelopele se pot afla in pericol. Cu exceptia cazului in care acestea sunt asamblate si umflate, anvelopele nu ar trebui sa fie depozitate in gramezi pentru perioade lungi de timp, ar trebui sa evite zdrobirea anvelopelor sub obiecte. Pentru securitatea dumneavoastra, este extrem de important sa se mentina anvelope depozitate departe de prezenta unei flacari, orice sursa incandescenta sau orice substanta capabila sa provoace scantei si / sau descarcari electrice (generatoare, baterii). Cand manipulati anvelopa este de asemenea recomandat sa purtati manusi de protectie. Anvelopele trebuie depozitate: intr-o zona ventilata, uscata si temperata, protejate de lumina directa a soarelui si precipitatii, departe de orice substante chimice, solventi de hidrocarburi sau de factura sa modifice natura cauciucului, departe de orice organism capabil de a penetra cauciucul (metal ascutit, lemn, etc).
F. Repararea Anvelopelor- atunci cand o anvelopa are nevoie de reparatii, este esential sa mergem la un distribuitor de anvelope autorizat sau un tehnician sa inlature anvelopa de pe roata si sa o inspecteze din interior. Este absolut necesar, deoarece daunele interne nu sunt vizibile in timp ce anvelopa este montata pe roata.
G. Verificarea suprafeţei de contact şi duratei  de utilizare.
Partea anvelopei care este de fapt in contact cu drumul este numai cam cat dimensiunea mainii dumneavoastra. Securitatea dumneavoastra, confortul si economia de carburant depind de aceasta suprafata foarte mica. Asigurati-va ca nu selectati numai anvelopele potrivite, dar, de asemenea, ca le intretineti in mod regulat pentru a va asigura ca performeaza la maximul lor. Este important, deoarece anvelopele dumneavoastra: sunt singura legatura dintre vehiculul si drum, poarta intreaga greutate din masina, o sarcina de pana la 50 de ori propria lor greutate, raspunde comenzilor date, cum ar fi cele de directie, accelerare si franare de la masina la suprafata drumului,  absoarbe fiecare obstacol de pe drum.
Conducatorii auto ar trebui sa: controleze anvelopele care au fost in uz timp de cinci ani sau mai mult, să fie verificate cel putin anual, să urmeze recomandarile producatorului auto cu privire la inlocuire şi să  inlocuiasca anvelopele inca in uz dupa zece ani de utilizare sau mai mult de la data fabricatiei cu anvelope noi, chiar daca acestea par in stare de functionare si chiar daca nu au atins limita legala de uzura. De preferat este ca toate cele patru anvelope sa fie schimbate in acelasi timp.
-          De unde ai luat atâtea informaţii , Florine ?
-          Pe toate le-am luat de la http://www.michelin.ro/ , am tot căutat pe net, prin cărţi, reviste dar cele mai elaborate şi pertinente le-am gasit la ei, la http://www.michelin.ro/ .
-          Bună treabă ai făcut, o să le xeroxez  şi le dau la toţi să le citească, o să-i pun să scrie pe spatele acestor pagini şi vizitele la serviceuri  cât şi verificările de presiuni, de fapt să treacă orice e legat de maşină. Felicitări, sincer nici eu nu le ştiam chiar pe toate, din câte ai găsit tu 2 nu le ştiam.
-          Nu pe mine trebuie să mă feliciţi ci pe cei de la http://www.michelin.ro/ , ei  ne-au dat informaţiile.
-          Cum ai grijă de maşină aşa are şi ea de tine ! spuse Nea Marin „prietenul „ maşinilor !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu